Články

Poznávací zájezd do Katalánska

Skupinka 25 studentů se minulý týden vydala na poznávací zájezd do Katalánska. Cesta byla dlouhá, únavná, ale také zábavná a naučná.

Naše první zastávka byla v Monaku, kde jsme strávili hodně času. Byli jsme tam už od 6 hodin ráno, takže jsme mohli vidět kouzelný východ slunce a krásně osvětlený přístav, kde byla spousta člunů i velkých jachet. Poté jsme se vydali na prohlídku města. Mohli jsme si vybrat, kam se půjdeme podívat, rozchod jsme měli dostatečně dlouhý na to, aby si každý našel to, co se mu líbí.  Na závěr jsme se podívali do Oceánografického muzea.

Odpoledne jsme přejížděli do města Nimes ve Francii, kde jsme byli ubytováni v hotelu F1. Ještě před příjezdem na ubytování jsme ale udělali krátkou zastávku v centru města, kde jsme viděli římský amfiteátr.

Další ráno jsme odjeli do Španělska. Na hranicích jsme měli delší pauzu, kdy jsme měli možnost si zajít do obchodů a nakoupit si jídlo, pití a i nějaké sladkosti. Naše první zastávka ve Španělsku byla ve městě Besalú, kde jsme se procházeli krásnými uličkami.  Další zastávkou byla Girona, kde jsme si opět prohlédli centrum města, navštívili jsme památky a měli jsme i rozchod na drobné nákupy suvenýrů a na fotografování.

Večer, když jsme přijeli na hotel, jsme se ubytovali a trošku si odpočinuli po náročném dni. Ještě před večeří jsme se stihli jít podívat k místní pláži. I když byly obrovské vlny, našlo se pár odvážlivců, kteří se moře nebáli a v plavkách do něj s nadšením vběhli. Den byl pro nás velmi náročný, právě proto jsme na pokojích usnuli a spali až do rána.

Další den jsme navštívili Barcelonu. Je to nádherné město se zajímavými stavbami. Viděli jsme Sagradu Familii, domy Casa Batlló, Pedreru a katedrálu Sv. Eulálie. Na závěr jsme dostali rozchod, kdy jsme si mohli projít uličky Barcelony  sami.

Ve středu jsme se vydali na celodenní výlet na pobřeží Costa Brava, kde jsme navštívili známá letoviska Blanes a Tossa de Mar.

Ve čtvrtek jsme se vrátili zpět do Barcelony, prošli jsme si další uličky a různá zákoutí města. Někteří se vydali i na stadion Camp Nou, kde si prohlédli celý areál.

V pátek jsme navštívili město Figueres, kde jsme objevili muzeum Salvadora Dalího. Další zastávka byla u mostu Pont du Gard v jižní Francii. Odtud jsme se autobusem přesunuli do města Orange, tam jsme byli ubytovaní v hotelu F1. Město jsme si prohlédli a unavení po celém dni ulehli do postele.

V sobotu jsme se vydali na dlouhou cestu zpět do České republiky. Po trase jsme se zastavili v městě Riquewihr, kde jsme měli krátkou pauzu a rozchod na prohlídku. Naše poslední zastávka byla ve Štrasburku. V devět hodin večer jsme nasedli do autobusu a měli před sebou noční cestu zpět domů.

Fotogalerie

Používáme soubory cookies

Soubory cookies využíváme k analýze návštěvnosti, zapamatování preferencí a zlepšování použitelnosti webu. Souhlas udělíte kliknutím na tlačítko "Souhlasím".

Nastavení Souhlasím

Souhlas můžete také odmítnout.