Články

Turistický a vodácký kurz

V týdnu od 30. května do 3. června všechny třídy 1. ročníku obchodní akademie absolvovaly dva kurzy – vodácký a turistický. Oba probíhaly současně v jižních Čechách nedaleko Českého Krumlova.

Turistický kurz (Dorota Ella Marelová 1. B)

První výpravou turistického kurzu byl „výšlap“ z Vyššího Brodu až k Rožmberku a cestou jsme se zastavili také u místního cisterciáckého kláštera. Zde jsme počkali na vodáky, kteří za námi po Vltavě dopluli. Autobusy nás poté zavezly do našeho prvního kempu U Vikinga, v němž jsme zažili naše největší dobrodružství při nočním stavění stanů.

Druhý den jsme navštívili historické město Český Krumlov, kde na nás čekala prohlídka Muzea obchodu a následně velmi zajímavá exkurze v grafitovém dolu. Od paní průvodkyně jsme se dozvěděli spoustu zajímavostí o historii dolu a jeho pověstech. V 75 metrech pod zemí jsme se pro štěstí potřeli grafitem. Poté nesměla chybět ani návštěva zámeckých zahrad.

Třetí den nás lanovka vyvezla na Kleť, odkud byl nádherný výhled na okolní kopce.  Zde jsme si ještě prohlédli nejstarší sluneční hodiny. Po turistických značkách jsme se vrátili zpět až do samotného centra Českého Krumlova. V kempu na nás večer čekal táborák, při něm jsme hráli na kytaru a zpívali.

Čtvrtý den ráno nás čekal přesun do kempu Zlatá Koruna, sem jsme doputovali pěšky od zříceniny hradu Dívčí kámen. A opět stavění stanů a rozdělání ohně …

Turistický kurz byl pro nás skvělým zakončením 1. ročníku na OA a všichni se těšíme na další sportovní a kulturní zážitky.

Vodácký kurz ( Viktorie Zapletalová, 1.C)

Zvykem naší obchodky je, že prváci společně s těmi odvážnějšími učiteli odjíždějí na vodu, a tak jsme společně 30. května všichni nastoupili do autobusů a vyrazili na dlouhou cestu až na jih Čech.

Už od začátku se naše třída shodla, že si tento výlet užijeme, zapomeneme na všechny neshody a společně ten týden zvládneme.

Hned po příjezdu jsme nelenili a vyrazili na první plavbu, která byla spíše zkušební, seznámili jsme se s kánoemi a někteří i s vodou, pak už jsme jen dojeli do kempu a rozložili naše stany.

První ráno bylo ze všech nejtěžší, jelikož nám počasí nepřálo, my jsme se ovšem nevzdali, po snídani oblékli vesty a pokračovali. Odpolední program byl volný, někteří jej využili pro odpočinek; to ale není nic pro moji třídu, proto jsme vytáhli repráky, a tím dali najevo kempu, že obchodka, stále plná sil, je zpátky.

Další den nás čekalo celkem 6 jezů a všechny jsme zvládli na jedničku. Po obědě jsme měli možnost prohlédnout si Český Krumlov jinak než z lodi a prozkoumat jeho okolí.

Poslední den plavby byl pro všechny velkou výzvou, svaly už se ozývaly, ale to nás nezastavilo, poslední minuty na Vltavě naše třída zakončila hromadným převržením lodí, nikoho jsme nenechali na suchu, dokonce ani pana instruktora. Po vrácení kánoí pronesla paní učitelka závěrečné poděkování, ve kterém sama přiznala, že si s námi vodák užila. Poté už jsme jen rozložili stany v novém kempu, nasbírali dřevo a poseděli u ohně.

V pátek jsme naložili kufry do autobusů a vyrazili směr Zlín, kde na nás čekali rodiče, teplá sprcha a postel.

Vodák byl úžasnou zkušeností i pro ty, kteří si od něj moc neslibovali, stmelil náš kolektiv a taky krásně zakončil první rok na střední.

Používáme soubory cookies

Soubory cookies využíváme k analýze návštěvnosti, zapamatování preferencí a zlepšování použitelnosti webu. Souhlas udělíte kliknutím na tlačítko "Souhlasím".

Nastavení Souhlasím

Souhlas můžete také odmítnout.