Nepřehlédněte
Úřední hodiny pro veřejnost
během prázdnin
- vždy 8:00–12:00 hod.
- 9. a 23. 7. 2025
- 6., 20. a 26. 8. 2025
Články
21. 7. 2025 - Mgr. Lenka Zemanová, MBA
Učení, které zůstává v hlavě
Co se stane, když se sejdou učitelé z celé Evropy, aby společně zkoumali, jak funguje mozek při učení? Vznikne kurz plný inspirace, sdílení, legrace i nových nápadů, které mají šanci posunout a změnit výuku k lepšímu.
V Budapešti jsme se ponořili do světa neurovědy na Erasmus kurzu „Neuroscience – Understand How Students Learn“. Pod vedením skvělé lektorky Zsuzsy Tölgyesi v training centru Converzum jsme se spolu s kolegy ze Španělska, Řecka, Německa, Malty, Mallorky, Menorky i České republiky vydali na cestu za poznáním toho, jak se naši studenti vlastně učí – a jak jim v tom můžeme co nejlépe pomoci.
Kurz byl všechno, jen ne nudný. Navíc nebyl jen o poslouchání. Učili jsme se o mozku, ale hned jsme aplikovali jsme teorie do aktivit, přemýšleli o jejich využití, diskutovali. Byli jsme učiteli i studenty zároveň – a právě díky tomu jsme si na vlastní kůži ověřili, co funguje a co ne.
Co jsme si odnesli?
- Jak mozek zpracovává informace a co mu pomáhá si je zapamatovat.
- Jak pracovat s pozorností, soustředěným zaměřením, i celkovou koncentrací – tedy s klíčovými schopnostmi, které ovlivňují kvalitu učení.
- Jaké kombinovat typy učení.
- Jak aktivovat a udržet pozornost studentů v hodinách.
- Jak propojit nové poznatky a uložit je do dlouhodobé paměti. Tedy jak učivo dostat do hlavy tak, aby tam zůstalo a dalo se použít nejen krátkodobě (na jednu písemku), ale i dlouhodobě (např. na maturitu).
Informace byly podané srozumitelně, přehledně a s důrazem na využití ve skutečné výuce a práci s našimi žáky.
Kurz jsme si všichni užívali, navzájem jsme se podporovali a inspirovali. Odjížděli jsme nadšení, plní nápadů a s přesvědčením, že učení může být zábavné, efektivní a smysluplné.
Věřím, že společně se studenty posuneme výuku na další level – a že mozek bude při tom všem náš nejlepší kamarád.